Release notes

This is a placeholder page for the missing page with: section=general-public and slug=release-notes

mrt
22
2023

Release notes - 22 maart 2023

Een nieuw systeem voor gebruikersrollen en rechten is toegevoegd aan de SCL Webtool. U kunt hierdoor voortaan makkelijk externen toegang geven tot uw online dossier of medebeheerder maken.

Reden voor verbetering
Als personen al bij een andere organisatie in de webtool stonden geregistreerd konden zij niet bij nieuwe organisaties worden toegevoegd. Dit was vooral voor auditoren, adviseurs en respondenten onhandig.

Wat merkt u van de nieuwe functie?
U kunt voortaan lezers toevoegen door het invoeren van een emailadres. U hoeft niet meer uit een lijst van organisaties en auditoren of adviseurs te kiezen.

Gebruikers die aan meerdere organisaties gekoppeld zijn, kunnen voortaan rechtsboven bij de profielnaam overschakelen naar de gewenste organisatie. Respondenten hebben deze mogelijkheid niet en moeten nog steeds via de ontvangen uitnodiging de vragenlijst opstarten

mei
19
2022

Update 19 mei 2022

De vragenlijst is nu ook in het Duits beschikbaar. 

Update 19 april 2022

Vandaag is de nieuwe versie van de SAQ Compact gereleased: SAQ Compact 2.0. Deze versie wordt automatisch geladen bij het aanmaken van een nieuwe SAQ Compact vragenlijst. Alle vragenlijsten die voor vandaag zijn aangemaakt zijn gekoppeld aan de SAQ Compact 1.0. Deze blijven gewoon werken.

Verschillen t.o.v. vorige versie SAQ Compact:  

  •  Splitsing van vragen naar functie:  
    • een set vragen voor de operationeel medewerker. Dit bevat alleen vragen over zaken die zij op de werkvloer zouden kunnen merken, ervaren.  
    • een set vragen voor management/directie.  Dit bevat alleen vragen over zaken die zij moeten kunnen weten over de werkvloer, over interne management procedures en samenwerking met de branche.  
  • Kortere en concretere antwoordmogelijkheden. Voorheen werden meerdere eisen/criteria in 1 stelling (antwoordoptie) samengevat. Dat maakte het moeilijker om te beantwoorden. Nu zijn diverse eisen/criteria in aparte vragen ondergebracht.  

  • Een extra antwoordoptie: “nee”, dus een fictief trede 1 antwoord.  

  • 2 vragentypes: zowel “meerdere antwoorden mogelijk” als “één antwoord mogelijk”. In sommige gevallen kan de respondent meerdere aspecten herkennen. Om het makkelijker te maken voor de respondent kunnen dan ook meerdere antwoorden worden aangevinkt.  

  • Duidelijkere resultaten: het meest gekozen antwoord is nu duidelijker te herkennen. Voorheen werd met gewogen gemiddelden gewerkt, omdat men een stelling ook nog “gedeeltelijk” kon herkennen. De percentages waren ingewikkelder te begrijpen voor de bedrijfsbeheerder. Nu is het een verdeling van 100% over de verschillende treden.   

  • Resultatenweergave op basis van doelgroep. Omdat er verschil bestaat tussen de inhoud en het aantal vragen voor operationele medewerkers versus management/directie, kunnen de resultaten niet netto opgeteld in een tabel worden weergegeven. Men kan in de resultaten kiezen tussen “operationeel” of “management/directie”. Van elke weergave kunnen exports worden gemaakt.